sâmbătă, 15 iulie 2017

BUNE PRACTICI CAMERISTE

Instruire teoretică și practică

Ce trebuie sa stie o camerista / menajera

Fiecare femeie care isi doreste sa profeseze, trebuie sa tina cont de anumite lucruri in momentul in care se va angaja. Cu cat ea va lua mai mult in considerare si isi va imbunatati urmatoarele calitati, cu atat va avea mai multe sanse sa placa angajatorilor si sa fie mai eficienta la locul de munca. In cele ce urmeaza vom trece in revista cele mai importante calitati de care trebuie sa dispuna o camerista/menajera, pentru a putea face fata acestui job cu eficienta.

Experienta in domeniu

Nu te poti angaja ca si camerista/menajera daca nu ai idee ce presupune acest tip de job. Intretinerea si curatenia reprezinta o responsabilitate destul de mare, chiar daca pentru unele persoane, aparent, este un job simplu. Daca esti incepatoare, incearca sa capeti experienta usor, usor in casa ta, apoi demonstreaza-le si celorlalti de ce esti in stare.

Harnicia

Aceasta calitate este definitorie unei cameriste/menajere. O persoana harnica si sarguincioasa este intotdeauna laudata si apreciata pentru munca sa. Nu te poti angaja ca menajera daca nu esti dispusa sa muncesti asa cum trebuie . Se stie ca acest job presupune multa munca fizica, asa ca asuma-ti acest lucru si treci la treaba!

Atentia

Fiecarui om care are ceva de spus ii place sa fie ascultat. Asa ca atunci cand sefii tai iti dau anumite sfaturi, cand te critica pentru un lucru pe care nu l-ai facut cum trebuie sau cand iti vorbesc despre lucrurile care conteaza foarte mult pentru ei, trebuie sa ii asculti cu atentie si sa memorezi aceste lucruri, care pe viitor tot tie iti vor fi de folos. Deci, nu fi neglijenta!

Atentia la detalii

Pentru o camerista/menajera aceasta calitate este foarte importanta, deoarece curatenia presupune ea insasi o atentie sporita la toate detaliile. Nu vei fi apreciata daca iti vei face treaba superficial, doar „la suprafata”. Trebuie sa acorzi multa importanta atat suprafetelor vizibile, cat si celor ascunse, pentru ca se pune foarte mult accent si pe acest lucru.

Capacitate buna de organizare

In munca ai nevoie de multa organizare deoarece ai numeroase sarcini de indeplinit pe care trebuie sa le planifici in asa fel incat sa ai suficient timp pentru executarea fiecareia dintre ele. Nu cred ca ai vrea ca la sfarsitul zilei sa realizezi ca nu ai reusit sa faci tot ce era de facut. Pentru rezolvarea acestei probleme intocmeste-ti un program in care sa iti stabilesti prioritatile pentru inceputul zilei si sarcinile mai simple spre sfarsit.

Devotamentul si discretia

Aceste doua calitati sunt foarte apreciate de angajatori, deoarece presupun multa incredere in relatia ta cu ei. Atunci cand angajatorul tau va capata incredere in tine, iti va deveni in unele cazuri si confident sau prieten si asta te va ajuta sa ai o relatie mai solida cu persoana respectiva. Discretia este si ea importanta. Camerista /menajera este persoana care observa multe lucruri intime. Aceste lucruri trebuie pastrate cu strictete pentru a nu pune intr-o lumina negativa persoana respectiva, dar si pentru a-ti pastra locul de munca.

Seriozitatea

Faptul ca oamenii au incredere in tine si isi lasa toate bunurile in mainile tale reprezinta o responsabilitate care necesita multa seriozitate. Da dovada de aceasta calitate si arata ca angajatorii tai se pot baza pe tine.

Cunostinte temeinice in domeniu

Atat tehnologia, cat si produsele care se folosesc in intretinerea unei case au evoluat si s-au diversificat foarte mult in ultima perioada. Din acest motiv, cerintele si asteptarile in ceea ce priveste menajerele au crescut simtitor. Pentru a face fata acestor schimbari trebuie sa fii mereu la curent cu cele mai noi informatii despre produse si despre intrebuintarea lor. Daca vei fi receptiva la aceste lucruri, vei evita surprizele neplacute (patarea unor tesaturi, deteriorarea mobilei, a aparatelor hi-tech etc) pe care nici un angajator nu le doreste.

Maleabilitatea

Trebuie sa fii o persoana maleabila si deschisa, sa te pliezi pe cerintele angajatorilor. Nu este bine sa faci ceea ce crezi tu ca este bine, ci ceea ce iti cere angajatorul. Fii proactiva pentru a fi apreciata mai mult.
Daca vei tine cont de toate aceste calitati enumerate mai sus si vei inceca sa le imbunatatesti tot mai mult, vei ajunge sa fii o profesionista la locul de munca, deci o camerista EFICIENTA.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 Uniforma face diferența     Acum mai mult ca niciodata dupa atatea investitii in infrastructura a venit timpul sa investiti in imaginea per...