marți, 10 martie 2020

MESERIA DE OSPĂTAR

Meseria de Ospătar profesie și mod de viață 

Câteva sfaturi pentru meseria de ospătar
Nu cred ca este o rusine sa fii ospatar/bucatar/chelner/picol.

Sunt meserii ca oricare altele, platite prost e adevarat, dar asta e situatia generala in Romania, si spun asta ca nu cumva sa aiba cineva impresia ca fac discriminari.
Problema mea e alta, si nu voi intelege niciodata cum de pe toate drumurile gasesc
oameni nemultumiti de locul lor de munca (lucru care clar se revarsa asupra clientilor),
care totusi stau acolo ca dobitocii, si isi bat joc de clienti!
Nu-ti place ceea ce faci? Pleaca!
Alege-ti alt domeniu ca gem ziarele de oferte de munca!
Meseria de chelner/ospatar este foarte rentabila si cautata de foarte multe persoane
in ultima vreme, fie ca sunt elevi, studenti – care o prefera ca part time job in timpul
verii sau elevii de la scolile de Cooperatie trebuie sa stie urmatoarele lucruri:
1. Ca sa fii chelner trebuie sa stii si sa respecti lozinca:
“Clientul nostru, stapanul nostru”
2. Cand ajungi la masa prima data nu uita sa ii saluti!
Nu le trantesti pe masa meniul si o iei la fuga.
3. Trebuie sa iti respecti clientii, sa li te adresezi cu dumneavoastra fie ca au 14 ani
sau 80 de ani.
4. Trebuie sa fii prompt cu luarea comezii, sa lasi oamenii sa se decida si sa nu stai
langa ei in timp ce se uita la meniu.
5. Am intalnit chelneri la terase destul de respectate care veneau la masa fara meniu
si te intrebau ce doresti -de parca clientul stie pe de rost meniul.
6. Un lucru foarte important si anume
- Misca-te cu talent! Nu lasa omul sa astepte.
7. Daca stii ca memoria- suferi de Alzaimer sau mai stiu eu ce boala mintala
- Adu cu tine un carnetel in care sa notezi!
De preferat la o terasa de fite poti veni cu un touchpad
8. Cand aduci mancarea nu arunca din aer farfuria- risti sa il improsti cu ciorba sau
sos pe client.
9. Ai grija ca acesta sa aiba sare pe masa, otet etc
10. Vino cand esti chemat direct la masa respectiva si nu incepe sa treci pe la toate
mesele si sa ajungi la client cu 4 farfurii in mana.
11. Nu fii obraznic, clientul nu va mai calca niciodata pe acolo.
12. La sfarsit nu adu nota scrisa de mana!
13. Nu iti opri singur bacsis din restul omului- poti fi dat afara pentru asa ceva!
14. Daca te comporti exemplar bacsisul tau va creste exponential.
15. In cazul in care te-ai purtat ok si nu ai primit niciun bacsis nu te uita urat, omul nu
este obligat sa iti dea nimic- gandeste-te ca si el lucreaza pentru banii aceia si ca este
foarte posibil sa nu primeasca nimic in plus fata de salariu.
16. Daca primesti bacsis nu te grabi sa ii numeri si sa ii bagi imediat in buzunar de fata
cu clientul.
Am alcatuit acest cod de bune maniere al chlenerilor si ospatarilor pentru a lua aminte
si restul lumii- eu am patit toate lucrurile de mai sus si pot sa garantez ca v-ati intalnit
si voi cel putin o data cu situatiile de mai sus.
Eu sunt o persoana foarte exigenta si multa lume ma judeca pentru acest lucru,
dar efectiv nu imi pasa- atata timp cat platesc un serviciu imi doresc sa fiu servit
cum trebuie- pentru ca la urma urmei este vorba de banii mei, de munca mea- si
nu imi place sa isi bata joc careva de ea.
Din nefericire gasim din ce in ce mai des chelneri si ospatari care termina o amarata
scoala profesionala sau un curs, ajung sa serveasca pe la terase si sa puna clientul in
situatii penibile si sa il faca sa se simta umilit.
Zilele trecute am avut nesansa sa fiu servit de chelneri wanna be in devenire- elevi de la profesionala care isi faceau practica pe noi.
Am realizat ca nu au logica, sunt zgarciti de parca mi-ar da mancare pe degeaba- in loc
sa serveasca dintr-un capat serveau aleatoriu- de exemplu- serveau ultimele persoane
venite la masa iar pe primele le lasau ultimele!
Mai are rost sa spun ca m-am trezit cu un pahar pe care l-a varsat pe masa- a curs in
cosul cu paine de s-a imbibat de parca era burete- si apa a ajuns si pe mine
A intors spatele si a plecat fara sa mai zica nimic- ne-a lasat sa mancam painea plina
de apa!
Am o aversiune fata de cei care practica meseria de ospatar la un nivel mediocru sau la nivelul de nesimtire ,e calr ca nu le place ce fac si sunt de parere ca iti trebuie un pic de
logica si inteligenta ca sa poti sa interactionezi cu alti oameni!
Cine nu este in stare poate sa isi vada de viata lui sau sa caute un alt domeniu unde are vocatie.
Trebuie sa avem persoane cu experienta practică care sa-i învete eticheta si modul de
servire exemplar.
Cum știți sunt multe definiții pentru cuvântul de ospătar.
Pentru mine este o profesie,un mod de viață care mă ajută să îmi plătesc facturile,
și în același timp să mă întrețin pe mine însumi într-o frumoasă circumstanță zi de zi,
ceas de ceas și noapte de noapte.
În orice caz sunt cateva reguli la care subscriu:

REGULA 1
Mă prezint la muncă! Cu jumatate de oră înainte de începere și îmbrăcat curat și corect pentru funcția mea.
REGULA 2
Mă asigur ca sunt plătit la timp,chiar dacă salariul este uneori mic,eu nu lucrez gratis.
REGULA 3
Cum am mereu ceva de vândut,eu vând aceasta îmi este meseria să vând sunt un vânzător, nu mă interesează nimic altceva decât să vând cât mai mult.
REGULA 4
Lucrez și pentru alții din casă nu numai pentru mine și pentru aceasta ma asigur ca munca mea este profitabilă pentru mine și cei de acasă.
REGULA 5
Sunt mereu atent la câștigul mediu pe care îl am zi de zi ,dacă acesta scade mă uit foarte atent la mine controlându-mi mereu atitudinea față de clienți și îmi îmbunătățesc permanent abilitățile de lucru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 Uniforma face diferența     Acum mai mult ca niciodata dupa atatea investitii in infrastructura a venit timpul sa investiti in imaginea per...