vineri, 20 august 2021

MA NUMESC BAZIL

 BUNA ZIUA,

BINE ATI VENIT IN RESTAURANTUL NOSTRU.

MA NUMESC BAZIL SI ASTAZI VOI FI OSPATARUL DUMNEAVOASTRA !




Asa incepe o povestea mea profesionala in domeniul ospitalitatii cu
20 de ani in urma.

Am terminat o scoala de ospatari pe vremuri dar in acele vremuri desi se castigau
foarte multi bani in ospitalitate in acele vremuri , sincer sa fiu nu am dorit sa lucrez
intr-o bodega comunista , mi-am dorit mereu sa lucrez intr-un mediu profesionist .
Sunt un om care respecta sistemul doar daca sistemul imi ofera sansa de a trai decent
si fara compromisuri.

Am plecat pe vase de croaziera unde am invatat sa lucrez la un nivel inalt de servicii
si am calatorit foarte mult prin lume avand fel si fel de experiente culinare.

Acum ma numar printre cei ce isi doresc sa ofere din experienta acumulata si doresc
sa formez viitorii profesionisti in ospitalitatea din tara mea.

A fost visul meu sa practic aceasta meserie in mod profesionist.
I-am fost loial si ea, meseria, m-a rasplatit!

Am carat zeci de mii de farfurii, de la Genova la Nisa, Rhodos, Katakolon,
Pireu,Ashdod,Ibitza, Palma de Mailorca,Tenerife s.a.m.d. de la Toulon la Nord Cap,
am destupat tot atatea sticle de vin cati kilometri am calatorit.

Sunt mandru de asta, e o meserie frumoasa.

Chelnerul, este vanzatorul, este interfata este cel care reprezinta restaurantul
in relatia cu clientul, desavarseste truda unei intregi echipe, este, daca vreti,
responsabilul cu prezentarea ultimei etape dintr-un flux tehnologic.

Acesta este si motivul pentru care chelnerii sunt intotdeauna asociati cu esecul

sau cu serviciile de proasta factura.

Si pe buna dreptate! Chelnerii nu stiu sa salute, nu te invita sa iei loc la masa,
nu zambesc, iti ofera lista meniu inchisa, nu se prezinta(nu au ecusoane!),
nu iti recomanda, nu cunosc produsele, nu stiu mai nimic despre vinuri, sunt plictisiti,
au pantofii murdari, isi etaleaza cu nonsalanta bijuterii si tatuaje,
iar amabilitatea o confunda adeseori cu slugarnicia!

Este la moda sa blamam asa cum este o moda a scrie despre restaurante cersind
parca o farfurie de mancare, sa corectezi asta... este imens!

Am spus ca e o meserie frumoasa, insa intr-adevar nu-i usor sa fii fresh in fiecare clipa
amabil, educat, spontan, pregatit profesional, nu e deloc usor!

Cum sa fie asta posibil cand te duci si cumperi o diploma ?

Cum sa ai habar, cand la angajare esti imediat inregimentat daca poti sa cari cât mai
multe farfurii si esti gata sa accepti un salariu mizer?

Cum sa evoluezi, cand principala motivatie este bacsisul, iar gandul ti-e intotdeauna
la nota de plata? Hai sa fim seriosi!

Haideti impreuna sa schimbam imaginea acestei meserii, hai sa nu mai angajamtot felul de fatuci obraznice cu fuste scurte, doar pentru a ne bucura ochiul,
hai sa nu mai toleram si sa nu mai incurajam derizoriul, hai sa pregatim oamenii,
hai sa le dam sansa sa invete o meserie frumoasa,
hai sa le oferim posibilitatea de a studia intr-un mediu organizat, decent, profesionist!

Haideti domnilor sa nu ne mai lamentam ca serviciile sunt de proasta factura,
haideti sa-i scolim si sa creem profesionisti in domeniul Ospitalitatii!

Resurse avem, sa nu ne mai minunam ce fac altii, ci sa fim si noi...minunati!

Atunci cand vom intelege intr-adevar importanta acestei meserii,
toti cei implicati in industria ospitalitatii vom putea spera la servicii de calitate,
la aprecieri si implicit la o imagine, alta decat cea de astazi!

Maitre Restaurateur Bazil


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 Uniforma face diferența     Acum mai mult ca niciodata dupa atatea investitii in infrastructura a venit timpul sa investiti in imaginea per...